• Zwroty i reklamacje

I. Odstąpienie od umowy przez konsumenta

  1. KLIENT (Zamawiający) ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki, bez podania przyczyny, poprzez wysłanie do Artwings pisemnego oświadczenia mailem pod adres: artwings.pl@gmail.com lub pod adres pocztowy: Wodzisław Śląski (44-300) ul. Targowa 2.
  2.  W powyższym przypadku Zamawiający powinien niezwłocznie skontaktować się z Artwings w celu ustalenia szczegółowych warunków zwrotu towaru.
  3. Artwings zwróci Zamawiającemu wpłacone kwoty na poczet zamówionych towarów w terminie 14 dni od momentu zwrotnego przyjęcia przesyłki przez Artwings, pod warunkiem, że żaden z nich nie będzie nosił śladów użytkowania, w żaden sposób nie został zniszczony, uszkodzony. Stan przedmiotu sprawdza rzeczoznawca jubiler, który dokonał wcześniejszej wyceny tego przedmiotu.
  4. Koszty zwrotu oraz za uszkodzenia w czasie transportu powstałe podczas transportu zwracanego lub reklamowanego towaru ponosi Kupujący.
  1. Biżuteria grawerowana nie podlega zwrotom.

II. Reklamacje i Zwroty

  1. Nie stanowią podstawy reklamacji różnice w wyglądzie obiektów dostarczonych z zamówionymi, oglądanymi na stronie internetowej sklepu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień (parametrów) monitora KLIENTA.
  2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi w przypadku stwierdzenia wady fizycznej towaru przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu.

  3. Przykładowy katalog wad, które możesz reklamować:  
    1. odpadł jakiś element (np. kamień z pierścionka lub kwiatek z bransoletki)
    2. zapięcie nie działa lub jest tak skonstruowane, że wymusza np. nagięcie kolczyka, żeby móc go nosić – jest to po prostu wada konstrukcyjna
    3. jakiś element wbija się w ciało, uwiera, np. wystający drucik
    4. biżuteria posiada źle wykonane matowienie, czyli takie, które się wygładziło i powierzchnia się błyszczy – uwaga, bo w takiej sytuacji każde kolejne matowienie powoduje ubytek z złocie
    5. wykonano błędny grawer, niezgodny z zamówieniem
      Nie składaj reklamacji, w przypadku kiedy biżuteria:
    1. ma wadę, o której wiedziałeś w momencie zakupu i mimo to zgodziłeś się na zakup
    2. posiada uszkodzenia mechaniczne powstałe z twojej winy np. zahaczyłeś o coś i zerwałeś łańcuszek, porysowałeś pierścionek
    3. odbarwiła się lub uszkodziła w wyniku niewłaściwej konserwacji
    4. uległa naturalnemu starciu, w przypadku srebra, złota lub miedzi
  4. KLIENT, w celu realizacji uprawnień wynikających z odpowiedzialności Artwings z tytułu niezgodności zawartości przesyłki z umową, powinien złożyć Artwings stosowne zawiadomienie oraz skontaktować się z Artwings w celu ustalenia szczegółów postępowania reklamacyjnego w najszybszym możliwym terminie.
  5. Zawiadomienie o niezgodności zawartości przesyłki z umową powinno zawierać: numer zamówienia, nazwę obiektu, okoliczności uzasadniające reklamację, w tym opis ewentualnej niezgodności (wady), określenie chwili ujawnienia się niezgodności pracy z umową oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych KLIENTA dla potrzeb postępowania reklamacyjnego.
  6. Zgłoszenia reklamacyjne w zakresie odpowiedzialności Artwings z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową należy zgłaszać pod adres poczty elektronicznej artwings.pl@gmail.com.
  7. Koszty odesłania towaru ponoszone są przez Kupującego. 
  8. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od chwili otrzymania przesyłki zwrotnej od Klienta. Klient zostanie poinformowany o rozstrzygnięciu reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email jaki podał podczas składnia zamówienia lub telefonicznie na numer podany podczas składania zamówienia.

    UWAGA: Zwroty i reklamacje prosimy wysyłać za pośrednictwem poczty lub firm kurierskich. Nie odbieramy paczek wysłanych do Paczkomatów oraz nadanych za pobraniem.