-
Regulamin
REGULAMIN
I.Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy prowadzony jest przez firmę Artwings z siedzibą w Wodzisławiu Śląskim (44-300) przy ul. Targowa 2 o numerze NIP: 6472369247 oraz REGON: 242632793 , email: artwings.pl@gmail.com, nr telefonu: + 48 533 622 470 oraz Jastrzębiu Zdroju (44-335) przy ul. Harcerska 1B, nr telefonu: + 48 570 056 943.
- Zamawiającym (zwanym również KLIENTEM) może być pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która po prawidłowym przejściu procedury rejestracyjnej w serwisie uzyskała dostęp do usług oferowanych przez Artwings.
- Złożenie zamówienia w sklepie internetowym Artwings oznacza akceptację przez KLIENTA zasad sprzedaży, wynikających z niniejszego Regulaminu oraz zobowiązuje go do ich przestrzegania.
II. Składanie zamówień
- Zamówienia można złożyć, korzystając z formularza zamówienia na stronie internetowej sklepu, jak również drogą elektroniczną pod adres: artwings.pl@gmail.com. Złożenie zamówienia stanowi potwierdzenie KLIENTA odnośnie zapoznania się i akceptacji opisu obiektu znajdującym się na stronie internetowej sklepu.
- Artwings nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Zamawiającego nieprawidłowych danych.
- Artwings informuje, że dane osobowe podane przez KLIENTA, zbierane są na zasadzie dobrowolności, służyć będą realizacji zamówienia i nie będą nikomu udostępnione, z wyjątkiem wypadków obowiązkowego udzielania informacji określonych w przepisach ustaw oraz gdy Zamawiający wyrazi na to zgodę. Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. 2016 r. poz. 622 z później zm.), Zamawiający ma prawo wglądu do swoich danych oraz prawo ich poprawiania.
- Złożenie oferty przez KLIENTA jest każdorazowo potwierdzane przez Artwings w ciągu 48 godzin od otrzymania informacji o złożeniu oferty przez Zamawiającego. Potwierdzenie to nie stanowi oświadczenia woli Artwings w przedmiocie przyjęcia oferty Zamawiającego i ma wyłącznie charakter informacyjny.
- Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
III. Płatności
- Ceny biżuterii i usług znajdują się na stronie internetowej Artwings, podane są w PLN i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Podane ceny nie stanowią oferty w rozumieniu prawa cywilnego.
- Na życzenie KLIENTA, przed wysyłką biżuterii, do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT-MARŻA. W tym celu, w formularzu zamówienia należy podać wszystkie dane niezbędnie do wystawienia faktury VAT-MARŻA. Ewentualne błędy w danych zawartych w fakturze VAT-MARŻA należy zgłosić w ciągu 5 dni od daty otrzymania faktury pod rygorem nieuwzględnienia reklamacji.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
- Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- Zwroty środków: W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego” albo „Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
- Czas na zwrot środków 14 dni - W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Zamawiający może dokonać płatności, wybierając jedną z następujących form:
- kartą płatniczą – za pośrednictwem internetowego serwisu PayU.pl dostępnego pod adresem internetowym payu.pl; Artwings nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku wykorzystania przez Zamawiającego karty płatniczej podmiotu, który nie wyraził zgody na użycie jego karty.
- przelewem bankowym na konto
Artwings
Targowa 2,
44-300 Wodzisław śląski,
mBank - nr. konta: 75 1140 2004 0000 3702 7400 8053
Płatność dochodzi do skutku w momencie uznania na rachunku bankowym Artwings.
W przypadku wyboru przelewu bankowego na konto, a nie płatności poprzez PayU na artwings.pl@gmail.com, Zamawiający powinien powiadomić o tym fakcie obsługę Artwings pod numerem telefonu + 48 533 622 470, w celu skrócenia procesu przesyłki. - gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym w sklepie.
IV. Realizacja zamówienia
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że wybrany obiekt jest dostępny w magazynie sklepu.
- Sklep zastrzega sobie prawo odmowy zrealizowania zamówienia w każdym etapie jego realizacji w wyjątkowych przypadkach, jak np. z powodu ważnych przyczyn ekonomicznych lub logistycznych. W szczególności dotyczy to przypadku, w którym na skutek pomyłki lub usterki technicznej wystąpiłaby oczywista i rażąca niezgodność ceny lub danych prezentowanego obiektu z rzeczywistością. KLIENT o takim przypadku jest zawsze uprzednio informowany przez obsługę sklepu.
- Zamówiony towar dostarczany jest do miejsca wskazanego przez KLIENTA na jego odpowiedzialność i koszt. Warunki i możliwość wysyłki biżuterii zarówno w Polsce jak i za granicę są uzgadniane indywidualnie z KLIENTEM (koszt wysyłki ustalany jest indywidualnie).
- Dostawa obiektów może zostać zrealizowana kurierem poczty polskiej, pocztą tradycyjną (na życzenie i odpowiedzialność Zamawiającego), paczkomatem albo w formie odbioru osobistego przez Zamawiającego.
- Czas realizacji zamówienia wynosi zwykle do 2 dni roboczych i jest liczony:
- od momentu potwierdzenia przez Artwings kupna – w przypadku wybrania formy płatności gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze,
- od momentu uznania rachunku bankowego Artwings – w przypadku wybrania przez Zamawiającego formy płatności w drodze przelewu bankowego lub kartą płatniczą za pośrednictwem PayU.pl
- W razie braku możliwości zrealizowania dostawy w terminach określonych powyżej, Artwings skontaktuje się niezwłocznie z KLIENTEM, informując o przewidywanym terminie realizacji zamówienia.
V. Odbiór Towaru
- Odbierając przesyłkę w obecności kuriera, KLIENT powinien sprawdzić stan zewnętrzny opakowania oraz stan obiektów zawartych w przesyłce.
- W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń obiektu w chwili jego odbioru, KLIENT zobowiązany jest do podjęcia następujących czynności:
- sporządzenia pisemnego protokołu uszkodzenia przesyłki w obecności kuriera lub w inny sposób przyjęty u danego kuriera,
- złożenia u kuriera reklamacji, postępując zgodnie z ogólnymi warunkami przewozu obowiązującymi u danego przewoźnika, w szczególności w odpowiedniej formie i terminie,
- poinformowania Artwings o zaistniałych okolicznościach telefonicznie lub w formie elektronicznej.
- W przypadku przyjęcia przez KLIENTA przesyłki bez zastrzeżeń lub niepodjęcia przez KLIENTA czynności opisanych w ust. 2 lit. a-c, Artwings nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu uszkodzeń dostarczonych obiektów istniejących w chwili ich wydania.
- W przypadku nieodebrania przez KLIENTA przesyłki od kuriera, która następnie została zwrócona przez kuriera do Artwings, Artwings nie odpowiada za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki, chyba że jest to następstwem okoliczności, za które ponosi wyłączną odpowiedzialność. W takiej sytuacji Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Artwings kary umownej w wysokości 4-krotnej wysokości kosztów danej przesyłki w terminie 7 dni od momentu upływu ostatniego dnia, w którym Zamawiający mógł odebrać obiekty od przewoźnika.
- W przypadku wyboru przez KLIENTA opcji odbioru osobistego i niepodjęcia zakupionych obiektów w terminie 14 dni, Artwings zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.
VI. Odstąpienie od umowy przez konsumenta
- KLIENT (Zamawiający) ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki, bez podania przyczyny, poprzez wysłanie do Artwings pisemnego oświadczenia mailem pod adres: artwings.pl@gmail.com lub pod adres pocztowy: Wodzisław Śląski (44-300) ul. Targowa 2.
- W powyższym przypadku Zamawiający powinien niezwłocznie skontaktować się z Artwings w celu ustalenia szczegółowych warunków zwrotu towaru.
- Artwings zwróci Zamawiającemu wpłacone kwoty na poczet zamówionych towarów w terminie 14 dni od momentu zwrotnego przyjęcia przesyłki przez Artwings, pod warunkiem, że żaden z nich nie będzie nosił śladów użytkowania, w żaden sposób nie został zniszczony, uszkodzony. Stan przedmiotu sprawdza rzeczoznawca jubiler, który dokonał wcześniejszej wyceny tego przedmiotu.
- Koszty zwrotu oraz za uszkodzenia w czasie transportu powstałe podczas transportu zwracanego lub reklamowanego towaru ponosi Kupujący.
- Biżuteria grawerowana nie podlega zwrotom.
VII. Reklamacje i Zwroty
- Nie stanowią podstawy reklamacji różnice w wyglądzie obiektów dostarczonych z zamówionymi, oglądanymi na stronie internetowej sklepu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień (parametrów) monitora KLIENTA.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi w przypadku stwierdzenia wady fizycznej towaru przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu.
- Przykładowy katalog wad, które możesz reklamować:
- odpadł jakiś element (np. kamień z pierścionka lub kwiatek z bransoletki)
- zapięcie nie działa lub jest tak skonstruowane, że wymusza np. nagięcie kolczyka, żeby móc go nosić – jest to po prostu wada konstrukcyjna
- jakiś element wbija się w ciało, uwiera, np. wystający drucik
- biżuteria posiada źle wykonane matowienie, czyli takie, które się wygładziło i powierzchnia się błyszczy – uwaga, bo w takiej sytuacji każde kolejne matowienie powoduje ubytek z złocie
- wykonano błędny grawer, niezgodny z zamówieniem
Nie składaj reklamacji, w przypadku kiedy biżuteria:
- ma wadę, o której wiedziałeś w momencie zakupu i mimo to zgodziłeś się na zakup
- posiada uszkodzenia mechaniczne powstałe z twojej winy np. zahaczyłeś o coś i zerwałeś łańcuszek, porysowałeś pierścionek
- odbarwiła się lub uszkodziła w wyniku niewłaściwej konserwacji
- uległa naturalnemu starciu, w przypadku srebra, złota lub miedzi
- KLIENT, w celu realizacji uprawnień wynikających z odpowiedzialności Artwings z tytułu niezgodności zawartości przesyłki z umową, powinien złożyć Artwings stosowne zawiadomienie oraz skontaktować się z Artwings w celu ustalenia szczegółów postępowania reklamacyjnego w najszybszym możliwym terminie.
- Zawiadomienie o niezgodności zawartości przesyłki z umową powinno zawierać: numer zamówienia, nazwę obiektu, okoliczności uzasadniające reklamację, w tym opis ewentualnej niezgodności (wady), określenie chwili ujawnienia się niezgodności pracy z umową oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych KLIENTA dla potrzeb postępowania reklamacyjnego.
- Zgłoszenia reklamacyjne w zakresie odpowiedzialności Artwings z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową należy zgłaszać pod adres poczty elektronicznej artwings.pl@gmail.com.
- Koszty odesłania towaru ponoszone są przez Kupującego.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od chwili otrzymania przesyłki zwrotnej od Klienta. Klient zostanie poinformowany o rozstrzygnięciu reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email jaki podał podczas składnia zamówienia lub telefonicznie na numer podany podczas składania zamówienia.
UWAGA: Zwroty i reklamacje prosimy wysyłać za pośrednictwem poczty lub firm kurierskich. Nie odbieramy paczek wysłanych do Paczkomatów oraz nadanych za pobraniem.
VIII. Postanowienia końcowe
- Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem zamówień pomiędzy sklepem internetowym Artwings a Zamawiającym będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.
- Opisy obiektów i ich zdjęcia pochodzą z bazy danych stanowiącej własność Artwings.
- Z wyjątkiem sytuacji dopuszczalnych przez prawo lub wynikających z uzyskania zgody z tytułu praw autorskich, jakiekolwiek powielanie obiektów, biżuterii w całości lub jej części, jest bezwzględnie zabronione.